3mni

Roots & Wings

Xmas

Kategori: Allmänt




Så var det Julafton! Inte skrivit på ett tag, inte haft så mycket tid... eller lust faktiskt!
Har alltid älskat julen och allt som hör till. Mest för att man umgås så mycket med släkten o alla är glada o positiva. Det är en mycket bra anledning att träffas allihopa, o d e inte direkt nån som kan komma med undlanflyker, jag ska jobba, jag är upptagen... på julen kommer alla bara.
Fira jul hemma hos Frida (moster) & Robban, blev rätt många. God mat (inte för att jag äter så mycket av d som vanligt, men d jag åt va gott) Robban fick klä sig som tomte för barnen, med en skvätt komedi i d hela, tog på sej en screammask, tomteluva och skägg (sjuk humor). Skrämde livet av dem, vilket han klart tyckte va kul, o vi andra med ;-D Fulaste tomten jag sett på länge iaf!
Tycker inte om d där me o sitta o få julklappar framför alla, visst uppskattar jag d, lir lika glad för allt, d e ju tanken som räknas... men d e ingen hit själva julklappsutdelningen. Tycker bättre om att ge bort. D är kul :-)
Vi åkte hem runt 8, mamma skulle jobba och jag hade lovat passa farmors hund. Emil fick Guitar Hero (för han hade ju bara Rock band innan :-P) Så han har roat sej med det sen dess, ska me testa imon.
Och nu... när är här ensam, o inte kan sova som vanligt... d e då julen inte känns så kul längre. D e då man börjar tänka. O jag hatar mina tankar, vill bara slå på stereon på högsta volym o dränka allt i huvudet, för jag pallar inte me d, sånt som gör att man inte kan sova. Året efter åkte vi till Thai, d e nåt jag skulle vilja göra varje jul. slippa allt! D e under såna här tider, som julen... man fattar att nån saknas som mest! Det ska ju bli bättre med tiden, lättare att leva vidare, men jag tycker fan att d blir värre...
Snurrat i skallen nu i nägra dagar, fattar inte va d e, förmodligen att jag knappt sover, eller så ska man blir sjuk. Men jobbigt, trilla in i dörren o slog huvudet för några dagar sen, haha, smidigt! Blir inte lätt orolig vad gäller sånt, d fixar sej :-P Men mamma är ju tvärtom, alla sjukdommar hon kan få mej att ha, måste kolla upp d... Nee, då ska jag va riktigt dålig!







       


Eve o jag satt o snacka om Rhodos för ett tag sen, vilket liv man lever där, sjukt egentligen, saker man saknar och saker man verkligen INTE saknar! Senare den dagen fick jag ett mess av henne, fy fan vad jag garva: Onsdag: Dricker för mycket Sambuca o deckar på gågatan hem, prästen går förbi o virrar på huvudet Torsdag: Har pms o målar tapeten med lotion Fredag: Fotograferas och hennes nya identitet Chucky kommer till Lördag: Är arg o tar till Poppers, gråter lite mer Söndag Fortsätter me Poppers och tänker imorgon tar vi nya tag!
Hon beskrev då en vanlig vecka ur mitt liv på Rhodos, med VISS överdrift  folk (där va en del till, men palla inte skriva allt) Asså man e ju inte stolt. Men det rä ju sant, jag o Eve levde inte driekt hälsosamt där i slutet. Vi va helt borta, både i huvudet o kroppen. Men det är tur att man kan ha lite sjävdistans o skratta åt d nu.
Haha, d där me prästen va d värsta, d kommer jag aldrig glömma... eller jo, d hade jag ju gjort redan dagen efter. Fått d återberättat för mej ;-D Inside stuff asså, tur att ingen annan vet om den natten, tack Eve för att du tog hand om mej ;-) Och sen va d Poppers... en riktigt kul kompis, saknar den ;-P Sambuca, vi funkar inte lika bra ihop ;-) Saknar dej Eve! Känns lite tomt nu när jag vet att d kommer dröja länge innan jag träffar dej igen, och länge emellan gångerna, men spelar ingen roll hur lång tid d går, hoppas o tror jag kommer ha kvar dej i mitt liv alltid :-)






Nu är julen snart över igen, o man får börja se fram emot nya saker. Nyår t.ex. ska bli så kul. Saknar Bea massor! Bara hon o jag som kan sitta o snacka om skor ö kläder i timmar, haha, låter aningen ytligt, men d är ju så kul :-) Och vi är inte ytliga... för d mesta ;-) Inte när d gäller dem viktiga sakerna i livet iaf!








Tets förra julen




Nu ska jag krypa ner med min lilla valpis under täcket o se en The Holiday, gett upp d där me sömn redan, d tar vi en annan dag :-P Tur att bebis alltd är vaken med mig, alltid där me mej, han lever efter mina rutiner den.








GOD JUL
Allihopa!!!









If u really have to do the growing up thing, with all that comes with it... This is the kind of person u do it with, isn't it?
But just because it's right, it doesnt make it easy... It doesn't make him the one I want!






Kommentera inlägget här: