3mni

Roots & Wings

Gbg

Kategori: Allmänt




Sjukt trött efter helgen, var inte mycket sömn man fick. Räkna ut att jag var vaken typ 32 h utan sömn, sov ju inget natten till lördag heller. Men jag är ju ledig på måndag tänkte jag, kan sova då... Inte då, ringde fr jobb på tåget hem så d va bara att pallra sej ur sängen kl 05:30 o sticka till jobb i morse.







Hade verkligen kul i helgen iaf, så det var värt resan.
Kom fram till Gbg vid 10 tiden, helt vilsna så klart. Och inte mycket hjälp fick man av folk man fråga "Sorry I don't speak sveenska" Ok!?... Kom iaf fram till Vandrarhemmet långt om länge. Lämna av väskorna o drog ut på stan. Lyckades så klart hamna på Donkan först av allt haha, och HM... som om vi inte kunde gjort d hemma :-P Sen ringde Bea och Edi, dem "landa" vid 12 tiden. Så då kom dem och mötte oss tillsammans med David, som ju fick bli guide för dagen. Vi skåningar hade iaf inte kommit nånstans annars. Systemet var sista besöket sen gick vi hem igen, och han väl sova i 1 1/2 timme, nåt iaf. Sen var det förfest. Lite klydd med d, men vi lyckades smuggla in folket på rummet och sno några stolar och glas.

Väl ute gick vi först till något ställe David bestämde, ingen aning om namn :-P Va där bara en stund och sedan till Keybar, där Reunion vart. Träffa en hel del Rhodos folk, kul :-) Men roligast på hela kvällen va nog Bea, aldrig sett henne så nitad haha, hon brukar va den som e lugnast o mest städad ju! Hon sa nog att hon älska mej 20 gngr, bestämde att jag skulle flytta till Linköping, hon skulle fixa jobb o allt haha, Sötaste (L) Sen ville Edi dra hem, men den gick inte, Bea skulle stanna, och vi med, så han fick lugnt stanna kvar. Ta hand om Bea sa han till mej, jomen visst sa jag :-P Kanske inte rätt person till d. sjukt ont i mina fötter fick jag (e man liten får man stå ut med smärta i fötterna) så vi byta skor där inne på dansgolvet ett tag, o Bea tappa bort sina favoritstrumpor haha. David blev visst utslängd med, nåt bråk där, fatta ingenting :-P Sandra hade pojkproblem och blev lack som fan i slutet. Boys will be boys, vi vet ju alla hur dem e... Bara o leva livet o vara likadan själv Sandra ;-) Tur att hon hade en hel hög idioter runt om sej iaf som livade upp stämningen lite.

Och sen var det min lilla panikångest anfall, eller va d va där mitt i haha, vet inte vad som hände, fick bara svårt o andas som bara den, och det tryckte och gjorde ont i halsen o bröstkorg... Fick ta mej ut där ute, skrämde livet ur Bea! Men d varar bara nån minut som tur e, haft d nån gång förut, på flyget 2 gngr, men då tuppa jag av den ena gången. Sånt som händer :-P
Sen kom man då hem på nåt sätt, efter Donkan igen så klart ;-) Sandra o jag råkade bli lite ovän med 2 killar haha, d ösregna o Sandra va ju som sagt redan förbannad då, o skrek väl nåt i stil med "Jag hatar Göteborg" Så stod där två killar o svara "Vi hatar Skåne" Och då blev hon ännu argare haha...
Väl hemma spillde jag ut hela min cola över Hanna i sängen haha, flåt ;-) Tyckte hon såg törstig ut! Sen hade jag tydligen pratat i sömnen hela natten, synd man inte visste vad man snackar om.


Söndagen, alla var slitna och sega. skulle vara ute ur rummet kl 10, tåget hem gick 15:40, wohoo :-P Konstigt nog var vi inte mycket bakis, bara trötta. Träffa Bea o Edi i stan o gick runt lite, åt (Bea mådde inte särskillt bra däremot) Haha!
sen var det hejdå, tycker det är d enda jag gör, säger hejdå till folk :-( O Resan hem gick fint, tiden gick rätt snabbt. Men man var seh i skallen, ja skulle trycka dricka i en automat som kosta 13 kr o frågar "Tar dem kronor, eller bara 10or och 5or?" Haha, jisses... Sen var det hejdå till Sandra o Hanna också och vidare hem, till sin sköna säng o tanken på att stå på jobb om några timmar =/



          

          






 Jobb hela veckan nu... men får tänka på nåt positivt! Thailand snaaart :-D Och sen ska jag hälsa på Bea och Edi, och dem komma hit ner! Sen är det inte länge förrän d är sommar igen! Jag är bra på att hitta på saker o hålla mej sysselsatt så att tiden går fort, man kan ju inte bara sitta still o vänta




Kommentera inlägget här: