3mni

Roots & Wings

London Weekend!

Kategori: Resor






Fredag
Landade i London (Stansted) vid halv 6 tiden. Invänta Tove som kom runt 7. Sen var det bara att bege oss ut i staden och leta upp vårt boende som låg mitt i Picadilly circus (Picadilly Backpackers). Vilket slutade med 1 1/2 timmes busstur, 15 min i taxi och en bra stunds letande till fots. Det var en bit kan man säga. När vi kom fram möttes vi av värsta partyt haha. D va fest redan i receptionen, personalen satt o spela reggae och fråga om vi ville hänga med o festa. Backpackers ställe som d var, och levde verkligen upp till namnet. Packat med folk, som satt o festa överallt, i korridorerna o gatan utanför :-P Vi fick iaf vårt rum, mindre fint, men vi överlevde ju! Likna ett mental sjukhus från 60 talet i princip haha, passande för oss kanske! Inget eluttag hitta vi, d va det jobbigaste, trodde jag skulle dö. Ingen mobilladdare, hårfön eller musik på 4 dagar. Adaptor kom vi sedan på behövdes, när vi väl hittat uttaget.
Vi gick en runda i stan, ringde Meagan, köpte hem något att äta och gick sedan och la oss. Klockan va ändå halv 12 när vi kom fram. Dock svårt att sova med allt liv, och folk som knacka på dörren hela natten.



Lördag
Vaknade runt 10. Bestämde tid med Meagan. Gjorde oss i ordning, gick ut på stan och satte oss på ett cafe' o åt frukost. Träffade Meagan halv ett i stan :-D Blev så himla glad när jag såg henne! Så kul o träffa henne igen. Lite nervösa va vi, men d gick över så fort vi sågs hehe. Va ju ändå nästan 2 år sen. Men kändes verkligen inte så, som vi alla sa, kändes som det var igår. Vi gick i stan hela dagen, alla shoppade lite kläder, Tove shoppa mest! Jag handla en klänning (för har ju inga innan :-P) som jag hade på kvällen. Gick sedan på weekend marknad en bit från stan. Gick mycket gjorde vi verkligen, och mina fötter gjorde ont som fasen i slutet.
Sedan var d hem och duscha o byta om inför kvällen. Då gick Tove och jag vilse i 2 timmar haha, arga, trötta och ont i fötterna. Och en halvtimme på oss innan vi skulle träffa Meagan igen. D va bara att byta om och bege sej.
Tog taxi in bestämde vi oss för, ingen tunnelbana där, orka inte gå vilse igen. Tog ett tag innan vi hitta rätt bar, men vi lyckades ta oss till Vibe bar. Tove kom in, trots att hon glömt leg hemma, suck :-P Den tjejen hade glömt sitt huvud om det inte suttit fast ;-)
Blev en väldigt kul kväll. Vi va många, Australienare och jag o Tove! Firade min födelsedag efter tolv me ju! Shots blev det en hel del, som vanligt när Meagan är med, Jäger! D e inte lönt o säga nej till henne :-P Gick vidare till en annan bar efteråt där vi träffa lite svenskar faktiskt, kul =) Blev bjudna på efterfest jag o Tove, men vi va inte särskillt intresserade och drog o att vi skulle komma tillbaka, knappast :-P
Åkte sedan hem och köpte med oss mat ur våran lilla Sandwich shop.



Söndag
Min födelsedag!
Vi vaknade och mådde helt ok, ingen baksmälla. Vi höll oss ju rätt lugna, och drack inte lika mycket som vissa andra :-P Ville ju ändå ha denna dagen med att se London! Duschade och begav oss ut på stan igen. Äntligen börjat hitta och kunna ta oss runt lite denna dagen. Shoppade, Tove i massor. Jag hitta en hel del billigt: plånbok, snygg bikini överdel och en vårjacka, Jackan köpte jag på HM haha! Hela dagen tillbringades i stan, och på kvällen gick vi ut o käka på en restaurang hemma omkring. Packade på kvällen, svårt att få ner allt. Tove hade enorma väskan med sig och hade inga problem =P
Fixade filmkväll i min säng haha. iPoden och min resehögtalare hängde vi upp ovanför sängen och såg Mamma Mia och Sex and the city. Väckta även denna natt. Just då kände man bara att d skulle bli så skönt o få komma hem o sova i våra egna sängar.


Måndag
Hemresedag! När vi äntligen börjat vänja oss vid denna enorma stad, och att känna sig som en packad sill bland allt folk så är det dags att lämna. Lite sorgligt att lämna Meagan, men vi får se till o ses snart igen som vi planera, i Sweden!
Vi gick på Madame Tussauds på förmiddagen. Lite dyrt inträde, men det va d värt. Kul att se! Man ska ju uppleva lite när man är där.
Vi åt lunch på vår restaurang, gick lite till på stan, Hann med att handla igen båda två haha. Hitta en söt liten affär med bara massa accessoarer som vi älska. Jag hitta ett par örhängen, hårband och ett par söta trosor. Tove prova hattar som alltid ;-)
Blev hämtade av Taxin kl 3. Och jag åkte hem vid 6 och Tove 19:40.










KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2009-01-27 | 20:37:49
    Bloggadress: http://oneworldonedream.blogg.se/

    Man tackar! Nej, jag hade faktiskt tur, de sjöng inte för mig. Eller jo, mamma började när jag skulle in till henne och lämna en lapp, ungarna bara satt och glodde och fatta inget!! Haha!! Kram

  • Tove säger:
    2009-02-02 | 22:02:44
    Bloggadress: http://theedge.blogg.se/

    åå! saknar meagan redan! tack för en skojig tripp iaf =D

Kommentera inlägget här: