3mni

Roots & Wings

Rhodos veckan!

Kategori: Rhodos




Det går för fort...



Söndag: Mötte Sara i Göteborg på kvällen. Vi tog oss till Landvetter. Några timmars väntan där. Underhöll oss bäst vi kunde med att sjunga, berätta roliga historier, sitta o stirra på folk och snacka skit om dem ;) Flyget gick 04:50. En lugn flygresa, sov mesta tiden. Framme på älsklingsön fick vi inte komma till rummet förrän 12. Sen vare bara in me väskorna o ut på beachen.
Kvällen sedan är en historia för sej. Mötte Tove på African som hade ledig den kvällen. Så det blev karatefylla gngr 3 för oss alla. Kul hade vi dock :) Den biten vi minns! Slutet resulterade i att Tove blev hemburen, Sara drog hem ensam och kvar var jag (Last man standing som jag tydligen va hela veckan enligt folk, skönt att man palla mest för en gångs skull :P)







Måndag: Vill vi, och kan vi inte minnas. Så dålig hela dagen. Blev inte ens starnden, o d e illa för mej. Kvällen blev d fest igen för Sara, belv nyktert för mej. Jag menar herregud, hade inte ens fått i mej nåt me tvång.



Tisdag: Stranden hela dagen :) Efter stranden Anapolis, hälsa på Daisy o köka god mat. Kvällen utgång, fest!


Elli beach
     



Onsdag: Började bra...  stranden, Tove kom o joina oss där. På eftermiddagen var det meningen att vi skulle shoppa lite, men efter middag på en restaurang fick jag bokstavligt talat springa hem därifrån. Blev jättedålig, och kan väl säga att all mat kom upp igen. Så fortsatte det hela kvällen, kunde inte äta eller dricka något utan att bli illamående. Tyckte väldigt synd om mej, tur man fick lite sympati av folk. Från början trodde vi dock att jag fått solsting så d va vad Sara gick o sa till folk när dem fråga vart jag va :P Så det blev en lugn kväll iaf, hängde me Sara o Sonia (som hade day off) ut ett tag. Men fick allt ta d lugnt! Va efter denna dag min mage va helt ur styr. Har inte kunnat äta normalt sen dess utan att det kommer upp. Vet inte om det kan ha varit någon matförgiftning eller nåt.




Torsdag: Mådde lite bättre. Stranden sedan blev det lite shopping på stan. Mysigt :) Hitta 3 väskor jag! Utgång på kvällen, bargatan som alltid! Dock fortf inte helt ok jag, så blev rätt lugnt, Sara festa till d för mej med istället ;)Denna kväll gick vi iaf hem tillsammans jag o Sara, od va nog ett unikt tillflle ;) Till o me så att receptionisten uppmärksamma d.

     



Fredag: Beachen hela dagen lång. Tove kom och mötte upp oss. Efter stranden blev det shopping på TERRANOVA :) Och Mc Donalds efter d! Hittad einte så jättemycket dock, fanns knappt några klänningar ens, så du missa inge Bea ;) Hittade mej ett par shorts, mjukisbyxor och en sjal.
Fre kväll och självklart fest! Barrunda blev d! Visserlugen brukar våra barrundor bara innehålla African, Ibiza och Dream haha! Men vi kom till lite fler ställen denna kväll. Jag fick ju till o me höra Volbeat på valhalla, lycklig var jag! Köpte mej ett linne där med haha, så coolt ;) Blev efterfesta med några workers, Paradiso. Sara gick hem och sov hon. Så jag åkte med Laura, Niina o Sonia fr African, eller ska säga att jag va rätt trött och blev ihjältjatad att hänga med :P Orka bara en liten stund sen drog vi hem och åt istället, bargatan home sweet home.


Paradiso




Lördag: Blev ingen strand, utan Anapolis istället med gott käk och säga hejdå till Daisy.
Siesta på rummet några timmar. Vi blev lite för beroende av vår tv under eftermiddagarna denna vecka. Är ju siesta och ganska dött unde rnågra timmar då varje dag. Och vi lyckades fastna i Paris o Nicole, Simple life! Dem är ju för balla. Kommer sakna dem :P
Sista kvällen och hejdå till alla för andra gången denna sommar. Jobbigt :( Tappa bort Sara några gngr under kvällen, som alltid. Men hängde lite med våra trevliga grannar på hotellet där istället. Men vi hade kul iaf, och som tur e träffar man ju dem flesta igen. Reunion i Nov t.ex. Sen äre ju alltd nästa år igen!




(Våra söta gubbar fr Scottland hälsa på :) Varje år i 3 år nu, så härliga, 80 + och gör bargatan som vilken ungdom som helst)



Söndag:
Stranden, steka sista dagen. Blev många timmar. Sedan käka vi på restaurang med Tove på eftermiddagen och sa hejdå. Hem, dusch och sedan ta d lugnt på rummet tills vi skulle åka. Jag hann ju med ett hejdå där på efetrmiddagen me, inte kul :( Tog sedan taxi till flygplatsen vid 21. Träffa våra trevliga granna där igen, åkte samma plan. Flyget gick 23:30, och det var den värsta flygresan jag avrit med om i mitt liv. Jag blev plötsligt dålig igen, och illamående. Hade så ont i magen hela resan att jag trodde jag skulle tuppa av, och spydde hela tiden. Svor att aldrig flyga igen då kan jag lova. När vi landa fick Sara hämta ut min väska för jag fick springa en gång till där. Sedan var det en väntan på 4 timmar innan tåget gick. Våga inte äta eller dricka ens en vattenklunk på hela tiden eller hela resan hem. Ville inte må lika kasst på planet.
Var hemma i min lght vid halv 10 tiden. Nu äre tjocka sockor o duntäcke som gäller, för Sverige e kaaallt!!! Provat äta lite nu, och magen börjar bli bättre. Tur jag är ledig imon iaf, så jag får bli helt bra :)

     





KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: