3mni

Roots & Wings

Mammas bröllop

Kategori: Allmänt



Då var bröllopet över. Mysigt sommarbröllop hemma i trädgården. Jättefint var det! Men tack och lov att det är över ;P Inte haft nåt liv utanför detta dem senaste dagarna. Inte bättre att paret själva inte planerat ett dugg, utan satt på Måndagen och mer eller mindre sa: oj vi ska gifta oss på Lör, vi kanske ska fixa lite innan dess. Men allt ordnade sej till slut, ibland är det tur att man har tjocka släkten att beordra runt ;)

Denna dag var för övrigt den enda gången jag ångrat att jag gått bartenderutbildning ;P Hann inte vara med mycket på festen, utan fick stå och blanda drinkar till folk hela kvällen. Gick och la mig spiknykter, då alla andra va fulla innan middag. Bröllopsfesten ebbade ut i fyllefest sädär vid 22 tiden :P

Låten vi körde (med lite humor) gick  utan större misstag o pinsamheter! Trots att halva styrkan som stod på scenen var runda under fötterna ;)

Min lilla mamma fick tårar i ögonen av alla fina tal som hölls under kvällen. Lyckades även hålla ett själv (tvingad!) Hatar att prata inför folk och var nervös som tusan. Läste upp en text jag skrivit till dem när jag fortf var i Spanien:


Jag tror på ödet och på själsfränder. Jag tror att det finns någon där ute för just alla.
Man ska inte behöva nöja sig, det ska kännas rätt på alla sätt.
Det är inte många som lyckas hitta rätt under en hel livstid.
Men ni två får det att se så enkelt ut. Att hitta rätt,
älska varandra och varje dag uppskatta att man har varandra.
Ni får mig att tänka att det finns hopp, att man inte livet skall klandra.
Min mamma är min hjälte och min bästa vän, och jag är så glad att hon hittat någon som gör henne lycklig.
Jag är väldigt glad att det blev just Micke som blev den, för man får leta länge efter en bättre livsvän.
Lycka är svårare att behålla än att finna. Men jag tror ni två är några av dem lyckliga få, som den turen lyckats vinna.
Jag önskar er alla lycka i världen! Och jag hoppas att ni i alla stunder minns hur kort livet är och tar vara på varje minut, för dem bra minnena är dem vi lever för till slut.




<3





Elina har går dit hon själv vill... Med sitt bestämda humör vandra hon fram och var med under vigseln, nåde den som försökte ta henne därifrån!


Jag & Lillebrorsan


Jag & Frida (Moster)





Bröllopsvalsen, som inte var helt tradionell. Rock n roll va d här ;)


Som sagt...


Mamma fick ett par Converse av mej nyligen. Fick på henne ett par högklackade till vigseln, men 2 min efter den va slut åkte dem av och dem sköna skorna på


Mamma & lilla Elina



KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: