3mni

Roots & Wings

Äta, jobba, sova, dö

Kategori: Gran Canaria



Nu var det ett tag sen igen, tiden springer iväg och jag glömmer bort bloggen

Börjat nytt jobb i en smyckesaffär. 6 dagar i veckan, 7 timmar per dag, kontrakt - vitt jobb :) Äntligen! Rättvist med pengar, timmar och ledig dag varje vecka. Är man inte van vid. Och jag behöver inte servera ett enda fyllo som flåsar spritdoft i fejset på mej heller

När första lönen kommer ska jag shoppa loss en ny mobil :) Inte kunnat shoppa på länge nu när vi varit fattiglappar, abstinens! Men nu kan man få vara människa igen. Ingen iphone dock, över min döda kropp!
Denna tror jag det blir:





Den är en hel del billigare här än hemma i Sverige som tur är. Kan ju dock inte gå runt med den sådär trist, inte jag alls! Haft rosa mobil nu dem senaste fem telefonerna jag avverkat, Så kan inte bryta d mönstret...










Mamma och co är på kryssning nu, livsnjutarna :) Men d gjorde dem så rätt i. Önskar jag hade kunnat åka med, Karibien, drömmen ju!
Innan hon åkte skickade hon iväg en låda på posten åt mej. Lösgodis, svensk favorit marmelad, bok, brorsan skickar med en gammal mp3 till mej (min har lagt av), o massa kläder hemifrån :D Kom igen Posten, fortare!

Nu är det hemmakväll för mig och Tirre, ensamma hemma ikväll. E stack nyss på jobb och Tove jobbar hon med. Men det är skönt att vara ensam ibland! Vi ska se film och mysa. Just nu skulle jag vilja byta ut hundskrället dock, han har satt tänderna i min fot och verkar tro att den är avtagbar. Inte så bra på att vara sträng, d lämnar jag åt min "sämre hälft". Känns så hjärtlöst att skälla på honom när han e så liten. Och kolla bara på Betsy där hemma, prinsessan själv. Bortskämd som bara den! Men det får hon vara, vackraste!











Kommentera inlägget här: