3mni

Roots & Wings

Teneriffa

Kategori: Gran Canaria



Ska sammanfatta vara 2 handelserika dagar pa Teneriffa. Vi hann med mkt!

Jag som ar valdigt sjosjuk var livradd for baten over, och beredd pa det varsta. Det tyckte E var jattekul och satt med mobilen framme i hopp om att fa en rolig video da jag var dalig. KARMA till honom dock, for det var han som blev sjuk. Spydde ner mig totalt! Tackar...
Forsta dagen var vi pa Siam Park. Helt ok, fick farg iaf. Men inte overfortjust i sana grejer, bara dem sma ofarliga :) Var mest for honom den vistelsen.

Checkade in pa ett hotell i Playa de las Americas, valdigt fint faktiskt. Sen ville jag absolut ut pa kvallen, trots att vi inte sovit pa 24 h. Gick runt pa lite olika barer, och jag blev lite rund under fotterna efter typ 3 drinkar. Sa da blev det hemmat, sova ca 4 timmar for o checka ut kl 10 nasta dag.

Andra dagen borjade inte sa bra for mig. Madde inte alls bra, och hade sa jadra ont. Sa halva vagen till Loro Park orkade jag inte mer, och det blev narmsta sjukhus. Vilket sjalvklart inte var det billigaste. Men i det laget hade jag betalat vad som helst. En formogenhet senare fick jag UVI konstaterat och recept utskrivet. Visste saklart redan sj att det var det jag hade, men vad ska man gora.

Nagra timmar senare inne pa Loro Park madde jag battre och kunde njuta av sista dagen. Gillade denna parken battre, med alla underbara djur. Spec Sjolejon och Spackhuggar showerna. Vilket dromjobb!
Vagen hem gick smartfritt (tack vare nagra tabletter vi fick tag i mot illamaende). Val hemma kan jag lova att vi sov 15 h den natten. Behovde vila ut efter en sadan semester!


Kommer bilder senare, min dator har lagt av och den har stenalders maskinen har inte ens USB

KOMMENTARER:

  • Stina säger:
    2011-07-21 | 10:06:52
    Bloggadress: http://stinaholmlund.blogg.se/

    Nej vad tråkigt med datorn :(



    Vi kommer köra ett samarbete med viking, va ni där? Det ligger lite avsides från "bargatan" sen är det ju meningen att vi ska ha vårat egna ställe där, men vi får se lite hur det går i början :)

    Vilka ställen va ni på? Eller kommer du ihåg det ;)?



    Men shit, låter inte kul med urinvägsinfektion :( usch! Stackarn!



    Men vad kul med Siam Park & Loro Park..har aldrig varit där!



    Skulle du kunna tänka dig att byta ö :)?



    puss & kram

  • Stina säger:
    2011-07-21 | 20:41:13
    Bloggadress: http://stinaholmlund.blogg.se/

    Ah ok...hur gammal är han?

    Men förstår om han tackar ja till manager jobbet! Vad jobbar han med?



    Haha, ja, om det bara tar en timme så lär nog jag ch jeppe dyka upp på gc också ;)

    Vart från GC åker båten, och vart hoppar man av när man kommer fram till Teneriffa?



    Jeppes jobb här i Oslo var inte alls som dom hade lovat! Dom sa ju att han skulle få bli barchef, men han är bara bartender/servitör där. Så han har faktiskt redan sagt upp sig, och dom som äger stället förstod! Ena ägaren är en gammal rhodos säsongare, han sa att hade inte han precis fått barn så skulle han lätt ha åkt utomland igen, haha.

    Däremot har vi lite problem med vad vi ska göra med lägenheten! Vi får först säga upp den i september, och då är uppsägningstiden 3 månader...men vi försöker snacka oss ur der, haha...

  • Stina säger:
    2011-07-23 | 18:25:59
    Bloggadress: http://stinaholmlund.blogg.se/

    Man går nog inte säker någonstans nu för tiden! Helt sjukt! Var ute en sväng på stan idag, och vissa delar av Oslo ser ut som en krigszon! Militären står överallt med vapen, och allt känns verkligen dystert! Så tragiskt!



    Haha, jaa, det är ju oftast det!Bara man inte hamnar i den där bubblan som man var i på Rhodos, haha...då är det illa!!!

    Haha, härligt att han börjar tänka på framtiden! Vill han ha familj snart eller ;)? Vad är det för manager jobb han har fått?



    Hehe, skönt med båten! Då lär vi förhoppningsvis ses oftare än nu!



    Puss & kram

Kommentera inlägget här: