3mni

Roots & Wings

Sommartider

Kategori: Gran Canaria



Ok Stina... ska skärpa mej...

Glömt bort bloggen sista tiden. Så får väl sammanfatta vad som händer.
Blivit av med jobbet :( Anledningen för att min spanska inte är tillräckligt bra. Det var iaf anledningen jag fick. Men min kollega slutade 2 dagar efter mig, och hon pratar perfekt spanska. Så vi tror att något annat ligger bakom. Vår chef var mkt prat och lite action kan man väl säga. Som dem flesta chefer på detta stället, en dag har du jobb och nästa dag är du arbetslös utan förvarning.
Så nu blir det att leta nytt jobb, efter lite skön semester. Tror jag ska hålla mig till barjobb nu över sommaren, mkt folk nu dvs bra med dricks. Haft några lata dagar nu, och umgåts med alla jag inte haft tid med innan. Behöver sola ikapp också, blekare än dem engelska turisterna :/ Så blir stranden på schemat några dagar!

Vi har värmebölja här just nu. Vilket är skönt nu när jag är ledig. Men var mindre skönt när jag var instängd på jobb hela dagarna, och ACn sluta fungera. Men vissa dagar är det för mkt, hunden vill inte ens gå ut ur lägenheten. Och kläder är inte att tänka på, går runt i underkläder hela dagarna.

Sprang just in en jätteliten ödla i lägenheten fr terassen. Hur söt som helst. Hoppas den flyttar in :)



KOMMENTARER:

  • Bra säger:
    2011-06-29 | 00:10:42

  • Bea säger:
    2011-06-29 | 13:57:01

    Nu har du inget som hindrar dej, Kom till RHODOS!!!!!

Kommentera inlägget här: