3mni

Roots & Wings

Måste bara uttrycka mitt hat...

Kategori: Gran Canaria, Så tycker jag



Ilskan jag känner när jag hör ordet fotboll är inte nådig. Det är det löjligaste jag vet! 22 män som springer efter en boll och får sjukt mkt betalt. Vuxna män som springer omkring och bråkar om en liten vit boll som ett gäng ungar.
Dessutom är det så patetiskt att det helt enkelt inte är ok att inte tycka om eller intressera sej för fotboll. Folk frågar vad det blev i matchen som nyss gick (jobbar ju på en bar där vi visar fotboll såklart). Och när jag svarar att jag inte är intresserad eller bryr mig så jag inte har en aning vad det blev, så tittar dem på mej som att jag just sagt att jag ofrrar kattungar vid fullmåne. Det är faktiskt inte mitt jobb att glo på fotboll eller hålla reda på hur det gått i matcherna. Kan ju vara så att jag är upptagen med att jobba också!?

Man blir påtvingad fotboll. Det är överallt, särskillt här i Spanien. TV program blir inställda pga av fotboll (för vem skulle inte vilja se fotbollen liksom), det visas överallt i barer och restauranger och folk springer omkring i fotbollströjor och känner sej stolta. Blir deprimerade när deras lag förlorar och gråter och skriker när dem vinner. Hallå, du spelar inte, spelarna vet inte ens vem fasen du är och här sitter du och bölar. Rör på ditt arsle och gå och spela lite fotboll själv om du nu älskar det, istället för att sitta här och skrika i folks öron. (Tänker spec på en stereotyp av män med stora ölmagar för att dra alla över en kam. Spela fotboll istället för att glo på det och förhindra en hjärtinfarkt).
Eller gå hem och umgås med din familj och bry dej om vad som händer i deras liv, istället för att sitta här och bete dej som att det förbannade fotbollslaget är det som ligger dej varmast om hjärtat.

Finns det något land där fotbollen är ratad? Isf ska jag genast ta mitt pick och pack och flytta dit.
Hatar att slå på TVn och se den där gröna planen täcka rutan. Håller på trycka sönder knapparna på kontrollen för att den inte skiftar fort nog! Blodtrycksvarning!



Kommentera inlägget här: