3mni

Roots & Wings

Jobbet

Kategori: Gran Canaria



Ibland kan det vara riktigt kul på jobb, och ibland träffar man människor som gör hela ens dag. Men oftare än det är man tvungen att spendera timmar med fulla knäppskallar som jag inte ens hade velat ha en 2 minuters konversation med på min fritid. Som det är så måste man ju tyvärr vara trevlig och le, och ta mkt skit på jobbet.

Men jag är ändå glad att jag har jobbat i olika länder med alla dessa olika människor. För jag hade nog inte varit så tollerant och social som jag är nu om jag inte hade gjort det. Och jag hade verkligen inte haft mycket till självförtroende! Förr var jag mer en person som stannade hemma istället för att gå träffa vänner, tyckte inte om att prata med folk jag inte kände och var rädd för att beställa mat på restaurang. Var rädd att göra något fel, något pinsamt och vad folk skulle tycka om mig. Nu ger jag faktiskt blanka f** i det.
Man fått ut något av det under dessa "bortslösade" år (då jag kunde pluggat, fått ett fast jobb och tjänat pengar... enligt dem flesta)






Sista bilden är från Halooween (vi går inte klädda sådär normalt)


Kommentera inlägget här: