3mni

Roots & Wings

Bloggen gick i ide ett tag...

Kategori: Allmänt



Jobba, æta och sova! Det ær væl ganska bra sammanfattat vad mitt liv består av just nu...
Børjat jobba på Tango igen. 7 dagar i veckan, hela vintern! Hela julen, hela nyår och då blir timmarna ænnu fler. Orkar man det?! Hinner ju aldrig træffa folk, o dem timmarna jag inte jobbar sover jag helst bort då jag ær helt slut. Blek som ett lakan har jag blivit med.
Men på Måndag kommer mamma :) Då ska jag ta tag i solningen igen, och få lite færg. Sømnen får væl lida den veckan. Strax efter att mamma åkt kommer Tina på besøk, och ska bo hos oss i 11 dagar. Ingen vila ingen ro. Vinkade dessutom av Nathalie igår, som bott hos oss 5 dagar. Æntligen har jag min sæng tillbaka igen :P Under veckan hon var hær så var vi næmligen 7 pers i lægenheten (4 sængar). Folk som var och hælsade på och så en nyinlyttad roomie. Elizabeth har flyttat in hos oss, och Lene har åkt hem till Norge.

Idag på jobbet ræddade vi livet på en liten valp. Kan inte ha varit mer æn 3 månader gammal. Kockens hund hade fått valpar och han var trøtt på den och planerade slænga den på gatan eller något ænnu værre jag inte ens tænker skriva ut hær. Så vi slet hunden ur nævarna på honom och høll den under hela kvællen tills vi hittat ett akuthem åt den. Jag hade gærna tagit den sjælv, men Sigge com jag bor med ær allergisk så det gick inte. Var bra næra att smuggla in den och ringa mamma och tvinga henne ta den med hem nær hon åker hem hærifrån. Men som tur ær ringde jag stackars Oskar. Och så søt som han ær tog han hem lillan :)
Mænniskor som ær grymma mot djur kan jag bara inte ha någon respekt før!

Nu ska jag sova så att jag inte sover bort hela dagen imorgon igen.Ska shoppa lite innan jobb tænkte jag. Dock drygt att sova ensam nær man ær va att sova brevid någon varje natt <3

Kommentera inlägget här: