3mni

Roots & Wings

Vakna, reagera, agera

Kategori: Gran Canaria, Så tycker jag

 
 
Ofta tänker jag att människan är Guds största misstag. Det är kanske inte så konstigt att så många naturkatastrofer sker. Han vill göra sig av med oss! Men vi kommer väl ändå utrota oss själva, genom att ta död på varandra och alla andra levande varelser på jorden. Men å andra sidan om jag verkligen trodde att det fanns en Gud, tror jag inte att dessa situationer skulle existera
 
Vi äter inte längre kött för att "överleva". Vi blir fetare och latare, vi blir bara mer och mer ignoranta, dumma och likgiltiga.
Det enda vi bryr oss om är oss själva, och inga andra varelser omkring oss eller dem som ska leva vidare här efter oss
 
När jag ser någon behandla djur såhär önskar jag bara att dem ska hamna i samma situation själva någon dag. Och jag hoppas dem får känna smärtan, paniken och rädslan som djuren känner. För ja, dem känner... precis lika mycket, om inte MER än vad vi gör
 
 
 
 
Katter som tryckts in i små burar i väntan på att bli slaktade
 
En Golden Retriever blir skinnad öppet på gatan
 
 
Kommentera inlägget här: