3mni

Roots & Wings

Kvällsrunda i det gröna

Kategori:


Det har varit så otroligt varmt här dem senaste dagarna. Jag som trodde vintern var på väg och att jag kunde plocka fram det tjocka täcket snart.
Det är ingen sol direkt, utan mest molnigt, några droppar regn ibland på kvällen och så otroligt kvavt. Duschar 3-4 gngr per dag i kallt vatten. Det tar på djuren, dem blir slöa och trötta.

Normalt är det svalare på kvällen och därför går jag med Tessla då. Idag åkte vi till en park i letan efter lite grönt att springa på (ovanligt på denna ön att se grönt). Tog med oss Elkins kusin, hennes son och deras hund Attis. Attis som jag håller på att leta nytt hem till just nu.
I denna parken är det alltid fullt med hundar att leka med. Väldigt bra miljöträning för Tessla, som alltid är överlycklig och visar kärlek till alla hundar och människor. Idag blev hon faktiskt lite rädd när tre stora hundar sprang emot henne samtidigt. Dem var hur snälla som helst och ville bara leka. Jag vill inte att hon ska tappa sitt glada jag och den enorma tilliten hon har, men vill att hon ska lära sig ha lite respekt och inte springa fram till alla. Inte alla hundar (inte människor heller för den delen) går att lita på






Kommentera inlägget här: