3mni

Roots & Wings

Isisar!

Kategori: Allmänt



I Söndags var jag ledig, och då var vi iväg och red hela dagen, Islandshästar! Åkte vid 7 på morgonen och åkte hem igen 21. Visserligen 2 timmars bilfärd dit, men det var bra många timmar man satt på hästryggen. Ont överallt va resultatet så klart. Inte suttit på en häst på säkert 2 år. D känns i baken nu ;-P Kan inte fatta att man kunde få ont av att hålla på med hästar förr, men då hade jag ju ett antal hästar att hålla igång, och man red flera gngr om dagen. Va iaf himla mysigt att trulsa runt i snön, vara ute o få frisk luft en hel dag o se bara umgås med hästarna, kännas som att det inte finns några bekymmer i världen utan bara leva där och då me naturen och pållen.
Som det var när man va i stallet och ute o red i timmar förr :-) Eller som när man va yngre och ute o red tillsammans med en kompis, borta i 4 timmar och föräldrar som höll på att efterlysa en där hemma, fanns inte en tanke på att tiden kanske gått lite :-p Vi va ju helt uppe i vårt, polisbilar, spökhus o allt va d va! Goa tider Elin haha ;) Vi va ju aldrig helt normala, men kul hade vi!



                                                                                                         
Igårr va jag o titta på en lght i stan. Va en barndomskompis som jag inte sett på evigheter som hyrde ut. Red för samma klubb när vi va yngre. Rätt kul hur liten världen är.
Synd när man tappar kontakten med folk. Men d e ju sjukt svårt att hitta tid för alla just nu. Som Elin, jag, Anna och Girre (haha, undrar om hon gillar att jag fortf kallar henne d :-P) Vi har iaf bestämt att vi ska träffas alla 4 igen. Va jättelänge sen. Men svårt att hitta dag när alla kan, alla jobbar ju o har massa planerat. Jobbar mna helg som jag nästan alltid gör oxå är det ännu svårare att hitta när alla e lediga. Men nog ska man kunna hitta tid för gamla kompisar, om man så ska behöva planera llångt i förväg som vi fick då haha! Men ska bli himla kul iaf :-D O har antecknat datumet, lovar ;-)

Jobbade igår kväll, och likaså ikväll. Gjorde Fastlagsbullar med åldringarna, dagen till ära. (Semlor som d ju så fint heter längre upp) Kul när såna små saker uppskattas så mycket. Glada miner blev det :) Imorgon är jag ledig igen, kan knappt fatta d ;D Ska soova d e en sak som e säker iaf. O kanske städa o tvätta lite, behövs ju "en del" ;-P Vi får väl la se!




Reslängtan!!! Saknar solen, som piggar upp humöret och energin...

Funderar för mycket ibland, istället för att bara tänka skulle man göra d som känns rätt just nu. Aja, vi får se, en dag i taget som d heter... Även om jag har svårt för d.
Bara saknar nu!


KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2009-02-25 | 14:05:42

    ska du flytta till stan? ja det var underbara tider. köp en häst. men till våren kan vi rida ut en massa.. tage finns ju som du kan ta=) om du vill kram

  • Tove säger:
    2009-02-25 | 14:15:50
    Bloggadress: http://theedge.blogg.se/

    åååå vad avis jag blev!! vill också rida pålle!! hehe. =D.

  • elin säger:
    2009-02-25 | 14:16:26

    oj vad kul. vart ska du flytta? är inte din mamma helt knäckt nu? haha

  • gila säger:
    2009-03-03 | 13:42:13
    Bloggadress: http://levdindrom.blogg.se/

    De e lugnt att du kallar mig GIrre men ingen annan gör de sålåter lite konstigt ;)

Kommentera inlägget här: