3mni

Roots & Wings

Hemmakväll

Kategori: Gran Canaria



Var helt själv i lägenheten igår kväll, vilket faktiskt för en gångs skull var sjukt skönt. Fullt hus för det mesta annars. Visserligen skönt att ha folk omkring sej men ibland är d skönt att va alena.
Vaknade aldeles för sent på dagen som vanligt, trots att jag höll mig nykter på jobbet kvällen innan. Vilket inte visa sig vara en hit förresten, hade lust att slå ner alla fulla människor.
Efter att egentligen inte ha gjort någonting som brukar bli livet är på Nilo, så bestämde vi ss för att vi behövde komma bort lite. Tog en promenad till öknen, övertalning skulle dock till för att få mej dit, d vet tjejerna jag bodde med innan... Gå är inte min favorit syssla :P Efter d käka vi vid stranden, Crepes med Nutella och vanilj glass, sjukt gott! Himla skönt att komma ifrån Nilo lite, har ju verkligen fastnat här. O bara man lämna byggnaden va humöret bättre. Fick känna sig lite turistig för en stund.
Synd va bara att min mage klyddat nu i några dagar och att jag börja må illa som bara den, Taxi hem, all mat kom upp igen vågade inte käka eller dricka nåt på hela kvällen :( Fick sjuka mig från jobb med, tror inte d hade varit så poppis om jag spydde ner gästerna :P









Idag är det faktiskt sol, för d va ett ta sen nu. Regnet börjar bli tröttsamt, spec inomhus poolen vi vadar igenom varje morgon. O kyligt om kvällarna är d med. Halvt ihjälfrusen hela kvällarna, o håller på blåsa bort i stormen på vägen hem från jobb.
Blir dock inget solande, känner mej inte helt kry så tar d lugnt idag. Prova äta nåt strax. Egentligen inte konstigt hur jag mår med tanke på att jag käkar bara en gång om dagen och det är på eftermiddagen, oftast onyttigt. Skärpning kanske!
Jobb ikväll, Fre så antagligen mycket folk. Imorgon är det Lördag och vi ska på Party båten ett helt gäng :D



 

KOMMENTARER:

  • Stina Holmlund säger:
    2010-02-19 | 17:46:02
    Bloggadress: http://stinaholmlund.blogg.se/

    Gör det som känns bäst:)

    Du kan ju alltid kolla jobb i las palmas, även om det kanske är för långt att åka dit varje dag?!...men två av mina kompisar har fått jobb som bartendrar där nu...ska tydligen vara ganska enkelt..dom kan inte ens spanska!



    Men minglare är väl inte så jätte farligt? Du får väl gratis dricka;-)



    Hehe jag känner igen det där med att man inte orkar lämna Nilo..men så fort man går över bron så känns allt mkt bättre! Nilo har någonslags onda krafter som får en att bara vilja stanna kvar och må dåligt. Jag hade ju vissa dagar då jag inte ens lämnade sängen, sjukt när jag sitter och tänker tillbaka på det, haha...

    Men vad gör man inte för billigt boende, hehe.



    <3

Kommentera inlägget här: